چند وقتی میشود که از گوشه و کنار، از قوانین جدید آمازون و تغیبر شیوهی رفتار این شرکت با مشتریاناش خبرهایی شنیده میشود. آمازون برای اینکه سفارشهای مشتریاناش را سر وقت به دستشان برساند، آنها را مجبور میکند تا اشتراک سالیانهی «پرایم» (Prime) خریداری کنند. در جدیدترین حرکت آمازون هم مسوولان این شرکت از استرداد وجه کالاهایی که قیمتهایشان پایین آمده، سر باز زدهاند.
آمازون میگوید اگر به کسی مبلغی را برای محصولی به غیر از تلویزیون پرداخت کردهاند، استثنا بوده است.
طبق یکی از قوانین فروشگاه آمازون، اگر کسی محصولی را خریداری کند و قیمت آن محصول، در یک هفتهی آینده پایین بیاید، آمازون مقداری از مبلغ کسر شده را پس میدهد. این قانون از این پس فقط برای تلویزیونهایی که آمازون میفروشد صادق خواهد بود.
اینطور که در خبرگزاریها آمده بر مبنای همین قانون آمازون، سایتهایی به راه افتاده بودند که اطلاعات کاربری افراد در فروشگاه آمازون را دریافت میکردند و اگر قیمت محصولی که خریده بودند، پایین میآمد، به خریداران خبر میدادند. برخی از این سایتها حتی خودشان به صورت خودکار و از سوی خریدار با آمازون تماس میگرفتند و تقاضا میکردند تا مبلغی که بهصورت اضافه هزینه شده است، پس داده بشود.
آمازون میگوید که این قانون، از همان ابتدا هم قرار بود فقط برای فروش تلویزیونها باشد و اگر به کسی مبلغی را برای محصولی به غیر از تلویزیون پرداخت کردهاند، استثنا بوده است.
«جولی لا» (Julie Law)، سخنگوی شرکت آمازون، به وبسایت Recode گفته است: امنیت مشتریان ما برایمان بسیار جدی است و میخواهیم به آنها یادآوری کنیم که اطلاعات حساب آمازونشان را به اشتراک نگذارند.”
منبع: Recode
درباره این سایت